Joventut: valors i llibertat Authors Joan Manuel del Pozo i Álvarez Departament de Filosofia, Facultat de Lletres, Universitat de Girona. Keywords: educació, ètica, joventut, adultescència, valors, llibertat. Abstract La present ponència fou presentada el 28 de gener de 2015 a la sala Puig i Cadafalch de l’Institut d’Estudis Catalans (IEC) en el marc del cicle commemoratiu «Trenta anys de la Societat Catalana de Pedagogia (SCP)». En primera instància, el professor Joan Manuel del Pozo analitza el concepte de joventut, en destaca la l’enorme elasticitat i l’alta consideració social en la cultura hegemònica actual i assenyala la pedagogia familiar líquida i paternalista com a raó última de la incapacitat dels joves d’assumir les responsabilitats quan arriben a l’edat adulta, a la maduresa. Constatant-ne el descrèdit, Del Pozo proposa reconsiderar el concepte tradicional de maduresa com a fita vital última i començar-lo a entendre com un procés inacabat de construcció personal; un procés fonamentat en la llibertat com a principi axiològic central al voltant del qual l’ésser humà en la seva maduració pugui assumir les seves responsabilitats, desenvolupar les pròpies capacitats, acomplir els seus desitjos, i assolir la màxima plenitud vital en el camí.Paraules clau: educació, ètica, joventut, adultescència, valors, llibertat. Downloads Download data is not yet available. Author Biography Joan Manuel del Pozo i Álvarez, Departament de Filosofia, Facultat de Lletres, Universitat de Girona. Downloads PDF (Català) How to Cite del Pozo i Álvarez, J. M. (2015). Joventut: valors i llibertat. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 7–18. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139241 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue Vol. 8 (2011-2014) Section Research articles License The intellectual property of articles belongs to the respective authors. On submitting articles for publication to the journal Revista Catalana de Pedagogia, authors accept the following terms: Authors grant to Societat Catalana de Pedagogia (a subsidiary of Institut d’Estudis Catalans) the rights of reproduction, communication to the public and distribution of the articles submitted for publication to Revista Catalana de Pedagogia. Authors answer to Societat Catalana de Pedagogia for the authorship and originality of submitted articles. Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles. Societat Catalana de Pedagogia declines all liability for the possible infringement of intellectual property rights by authors. The contents published in the journal, unless otherwise stated in the text or in the graphic material, are subject to a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd) 3.0 Spain licence, the complete text of which may be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Consequently, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate the work, provided that its authorship and the body publishing it are acknowledged, and that no commercial use and no derivative works are made of it. The journal is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of the published articles.