Improvement of the initial training of teachers: the MIF Program

Authors

  • Miquel Martínez i Martín Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona
  • Enric Prats i Gil Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona
  • Ana Marín i Blanco Departament de Teoria i Història de l’Educació de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona

Keywords:

Initial teacher education, education quality, teaching quality, universities, Introducció

Abstract

This paper presents the action taken and the results achieved in the Improvement and Innovation in Initial Teacher Education Program (MIF Program) since its creation two years ago. It briefly explains and evaluates some of the measures adopted to improve the system, presenting other actions spearheaded by the Program and announcing some challenges for the future in initial teacher education.

Keywords
Initial teacher education, education quality, teaching quality, universities. Introducció

Downloads

Download data is not yet available.

Downloads

How to Cite

Martínez i Martín, M., Prats i Gil, E., & Marín i Blanco, A. (2016). Improvement of the initial training of teachers: the MIF Program. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 24–42. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139476

Issue

Section

Monographic issue: Professional teacher training