Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil Autors/ores Andrés Torres Carceller Universitat de Barcelona (Barcelona) Rosalía Clemente Piélagos Universitat de Barcelona (Barcelona) Estel Marín Cos Universitat de Barcelona (Barcelona) Paraules clau: Pràcticum, portafolis, llenguatges artístics, hipermèdia, multimodal, comunicació visual. Resum L’ús de les tecnologies digitals està potenciat per un sistema comunicatiu en el qual, a més del codi escrit, el llenguatge audiovisual adquireix cada vegada més rellevància. Davant aquest context, els futurs mestres han de ser competents en la comunicació multimodal, han de ser capaços d’interpretar i emetre missatges de manera efectiva en múltiples formats i llenguatges. Per a afavorir el desenvolupament d’habilitats com a creadors de contingut, és imprescindible fomentar les alfabetitzacions múltiples en els futurs mestres perquè siguin capaços de seleccionar o combinar els mitjans més eficients per a comunicar-se. Amb aquest objectiu, es desenvolupa un projecte d’innovació docent que transforma el portafolis tradicional, tancat i enfocat a un únic llenguatge, en una eina multimodal amb la qual l’alumnat, emprant els llenguatges artístics, documenta, analitza i comparteix la seva experiència de les pràctiques amb un format híbrid que fomenta el desenvolupament de la seva capacitat comunicativa i els empodera com a futurs docents sensibles i creatius. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Andrés Torres Carceller, Universitat de Barcelona (Barcelona) https://orcid.org/0000-0002-8055-7479 Rosalía Clemente Piélagos, Universitat de Barcelona (Barcelona) Universitat de Barcelona (Barcelona).A/e: rclemente@ub.edu https://orcid.org/0000-0002-4174-9574 Estel Marín Cos, Universitat de Barcelona (Barcelona) https://orcid.org/0000-0002-8153-5036 Descàrregues PDF Publicat 2022-03-11 Com citar Carceller, A. T., Clemente Piélagos, R., & Marín Cos, E. (2022). Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 83–97. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149657 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 22 (2022): Pedagogia i ètica, baròmetre en temps de crisi Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.