Competència per al tractament de la informació i competència digital
Resum
Les tecnologies a les quals tenen accés els ciutadans en la societat de la informació els permeten tenir un paper molt més actiu en el procés de creació de coneixement, validant, tractant i difonent nova informació i interactuant amb persones d'arreu. Amb aquestes tecnologies podem ser, al mateix temps, consumidors i productors d'informació, de continguts. Per a poder estar en condicions d'aprendre al llarg de tota la vida i realitzar-se personalment i professionalment en aquest context, resulta imprescindible el desenvolupament de la competència per al tractament de la informació i de la competència digital. En aquest text es presenta una breu referència a les prescripcions que es fan als EUA, França i la Gran Bretanya i s'analitza la presència d'aquestes competències als currículums de l'educació obligatòria a Catalunya.Descàrregues
Descàrregues
Publicat
2012-01-09
Com citar
Estebanell Minguell, M., & Ferrés Font, J. (2012). Competència per al tractament de la informació i competència digital. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 99–111. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71629.001
Número
Secció
Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.