The migration process of young migrants in Barcelona
Paraules clau:
Joves migrants, procés migratori, raons i motivacions per a migrar, experiències migratòries, joves migrants a Barcelona, processos d’acolliment.Resum
L’arribada constant de joves migrants és una realitat a Espanya en general i a Barcelona en particular. Conèixer i entendre el procés migratori és, per tant, fonamental per a generar processos d’acolliment adequats que donin resposta a les necessitats d’aquests joves migrants i en garanteixin els drets. La finalitat d’aquest article és abordar el procés migratori dels joves que migren sols a Barcelona, amb una atenció especial a les seves motivacions i a les experiències que viuen durant el trajecte migratori. Es va dur a terme un estudi qualitatiu descriptiu (projecte d’R+D finançat pel Ministeri de Ciència i Innovació, RTI2018-095259-B-I00, MCIU/AEI/FEDER, UE) consistent en entrevistes semiestructurades a joves migrants acollits en diferents centres o que viuen al carrer, així com a educadors i professionals que treballen amb aquests joves migrants. Els resultats mostren que les condicions en els països d’origen i la cerca d’un futur millor són les principals raons que motiven els joves a emigrar. També s’hi descriuen trajectes extremament durs, així com algunes experiències sorprenentment positives, que podrien constituir un actiu essencial per a ajudar a canviar la percepció que, com a societats receptores, tenim del procés migratori dels joves migrants.
Descàrregues
Descàrregues
Publicat
2022-03-29
Com citar
Schmidlin Roccatagliata, M., Beltrán Sánchez, O., & Freixa Niella, M. (2022). The migration process of young migrants in Barcelona. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 16–32. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149664
Número
Secció
Articles de recerca
Llicència
La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores.
Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:
- Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia.
- Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.
- És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.
- La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es.
- Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.
- La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.