Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil

Autors/ores

  • Andrés Torres Carceller Universitat de Barcelona (Barcelona)
  • Rosalía Clemente Piélagos Universitat de Barcelona (Barcelona)
  • Estel Marín Cos Universitat de Barcelona (Barcelona)

Paraules clau:

Pràcticum, portafolis, llenguatges artístics, hipermèdia, multimodal, comunicació visual.

Resum

L’ús de les tecnologies digitals està potenciat per un sistema comunicatiu en el qual, a més del codi escrit, el llenguatge audiovisual adquireix cada vegada més rellevància. Davant aquest context, els futurs mestres han de ser competents en la comunicació multimodal, han de ser capaços d’interpretar i emetre missatges de manera efectiva en múltiples formats i llenguatges. Per a afavorir el desenvolupament d’habilitats com a creadors de contingut, és imprescindible fomentar les alfabetitzacions múltiples en els futurs mestres perquè siguin capaços de seleccionar o combinar els mitjans més eficients per a comunicar-se. Amb aquest objectiu, es desenvolupa un projecte d’innovació docent que transforma el portafolis tradicional, tancat i enfocat a un únic llenguatge, en una eina multimodal amb la qual l’alumnat, emprant els llenguatges artístics, documenta, analitza i comparteix la seva experiència de les pràctiques amb un format híbrid que fomenta el desenvolupament de la seva capacitat comunicativa i els empodera com a futurs docents sensibles i creatius.

Biografies de l'autor/a

Andrés Torres Carceller, Universitat de Barcelona (Barcelona)


https://orcid.org/0000-0002-8055-7479

Rosalía Clemente Piélagos, Universitat de Barcelona (Barcelona)

Universitat de Barcelona (Barcelona).
A/e: rclemente@ub.edu https://orcid.org/0000-0002-4174-9574

Estel Marín Cos, Universitat de Barcelona (Barcelona)

https://orcid.org/0000-0002-8153-5036

Descàrregues

Publicat

2022-03-11

Com citar

Carceller, A. T., Clemente Piélagos, R., & Marín Cos, E. (2022). Portafolis multimodal: un generador de reflexions des de la diversitat de llenguatges per a una documentació creativa de les pràctiques d’educació infantil. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 83–97. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149657