El Màster d’Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania: la seva significació per als estudis de gènere a Catalunya Autors/ores Nuria Pumar Beltrán Universitat de Barcelona (Barcelona) Rosa Guitart i Aced Universitat de Vic (Vic) Paraules clau: Estudis de dones, transversalitat de gènere, interdisciplinarietat, metodologia docent, pedagogies crítiques, pedagogies feministes. Resum L’article explica què va implicar per als estudis de gènere a Catalunya la creació d’un màster interuniversitari oficial, a iniciativa de les dones recercadores de l’Institut Interuniversitari d’Estudis de Dones i Gènere. Els seus orígens, fruit d’un context polític favorable i del compromís de les vuit universitats partícips, expliquen que siguin els estudis de referència sobre feminismes i dones en el mapa universitari català actual. El seu programa, marcadament multidisciplinari, ofereix a l’alumnat una especialització en les epistemologies feministes i alhora una transversalitat de la perspectiva de gènere a disciplines tradicionals de les humanitats i les ciències socials. Essent ja uns estudis clarament consolidats, se’n fa una valoració crítica i es posa l’accent en algunes de les seves mancances i reptes pendents. En un màster que presenta una gran diversitat de metodologies docents, l’article aporta, en el marc de l’assignatura d’educació i gènere, una manera de posar en pràctica els postulats de pedagogies crítiques i feministes. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2021-12-17 Com citar Pumar Beltrán, N., & Guitart i Aced, R. (2021). El Màster d’Estudis de Dones, Gènere i Ciutadania: la seva significació per als estudis de gènere a Catalunya. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 59–70. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149349 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.