Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de mindfulness Autors/ores Irene Lopez Secanell Florida Universitària (València) Jeroni Méndez Cabrera Universitat de València (València) Paraules clau: atenció plena, consciència, educació, mindfulness, formació docent, educació secundària. Resum Aquest treball té l’objectiu d’analitzar les percepcions de futurs docents sobre un taller d’atenció plena desenvolupat durant la seva formació al Màster en Formació del Professorat de Secundària entre els anys 2018 i 2020. Pretenem conèixer quins són els beneficis immediats produïts arran de diferents pràctiques de mindfulness, així com les dificultats per aplicar aquesta tècnica. S’hi ha utilitzat una metodologia qualitativa mitjançant qüestionaris amb preguntes obertes enfocades a conèixer els canvis percebuts pels participants, les idees sobre la pràctica, possibles contratemps i propostes de millora del taller. Els resultats confirmen que els principals canvis fan referència a la relaxació, la reducció d’estrès, la millora en l’atenció i el coneixement d’un mateix. Amb relació als reptes pedagògics, es consideren la gestió del temps i la formació docent com dos dels punts més importants. Concloem que cal incloure tallers d’atenció plena dins de la formació del professorat, per tal que els docents puguin incorporar aquesta pràctica a les seves formes de vida i, consegüentment, ensenyar-la al seu alumnat.Paraules clau: Atenció plena, consciència, educació, mindfulness, formació docent, educació secundària. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Irene Lopez Secanell, Florida Universitària (València) Profesora doctora en la Florida Universitària en la Unidad de Educación. Coordinadora de la especialidad de educación física del Máster en formación del profesorado de educación secundaria. Jeroni Méndez Cabrera, Universitat de València (València) PDI Ajudant Doctor a la Universitat de València. Àrea de coneixement: Didàctica de la llengua i la literaturaDepartament: Didpactica de la Llengua i la Literatura Descàrregues PDF Publicat 2021-03-31 Com citar Lopez Secanell, I., & Méndez Cabrera, J. (2021). Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de <i>mindfulness</i>. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 26–40. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148780 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.