Els reptes de la participació democràtica a l’educació secundària Autors/ores Núria Simó-Gil Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Antoni Tort-Bardolet Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Paraules clau: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària. Resum L’article parteix de les investigacions sobre educació democràtica que el Grup de Recerca Educativa de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (GREUV) ha dut a terme des del 2013, i reflexiona al voltant dels reptes que suposa ampliar la participació democràtica de l’alumnat als centres de secundària. L’article planteja el marc conceptual de referència en el qual se situen les escoles democràtiques en el context sociopolític actual, s’analitzen diferents àmbits de participació democràtica identificats en els cinc centres participants i, finalment, es posen de relleu quatre tensions que emergeixen en els centres que s’han plantejat el repte d’avançar en la participació democràtica a l’educació secundària.Paraules clau: Democràcia, educació democràtica, escoles democràtiques, participació, educació secundària. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Núria Simó-Gil, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya Professora del Departament de Pedagogia de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Antoni Tort-Bardolet, Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Professor del Departament de Pedagogia de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya. Descàrregues PDF Com citar Simó-Gil, N., & Tort-Bardolet, A. (2020). Els reptes de la participació democràtica a l’educació secundària. Revista Catalana De Pedagogia, 17, 99–120. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146728 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 17 (2020) Secció Tema monogràfic. La relació entre l’escola i la democràcia Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.