L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?

Autors/ores

  • Roser Canals Cabau Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.

Resum

La necessitat de donar resposta a una educació competencial per formar ciutadans crítics i compromesos amb la societat del seu temps, fa replantejar l’enfocament didàctic de les ciències socials. Incorporar l’estudi de problemes socials a l’aula pot ser una bona estratègia perquè els estudiants comprenguin que el que aprenen a l’escola els serveix per comprendre el món on viuen i per prendre decisions fonamentades en el coneixement.

Paraules clau: Ciències socials, competència social i ciutadana, problemes socials, conceptes socials clau, educació per a la ciutadania, valors democràtics.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Biografia de l'autor/a

Roser Canals Cabau, Universitat Autònoma de Barcelona

Professora de didàctica de les ciències socials de la Universitat Autònoma de Barcelona. 

Descàrregues

Com citar

Canals Cabau, R. (2018). L’ensenyament i l’aprenentatge de les ciències socials avui: un enfocament disciplinari o a partir de problemes?. Revista Catalana De Pedagogia, 13, 63–87. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144651

Número

Secció

Tema monogràfic. Què s’aprèn mitjançant projectes?