El Roure Gros: una mirada reflexiva Autors/ores Andreu Cardo Martínez Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer Ingrid Colom García Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer Balbina Tantiñà Forcada Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer Marta Vallbona Martos Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer Núria Verdú Ventura Escola El Roure Gros de Santa Eulàlia de Riuprimer Paraules clau: Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació. Resum El projecte educatiu de l’escola és un projecte que posa l’infant al centre de l’acció educativa. Vivim en una societat dinàmica i canviant, els canvis que s’esdevenen en aquesta són ràpids i freqüents. Sabem que transmetre tots els continguts que necessitaran els nostres alumnes per ser ciutadans lliures, crítics i autònoms és impossible dins el marc educatiu. D’una banda, no disposem de prou temps per poder fer una transmissió d’aquests continguts i, d’altra banda, desconeixem quines seran exactament les eines que necessitaran els nostres alumnes d’aquí a deu anys. És una necessitat de l’escola dotar els infants de competències que possibilitin que, en un futur proper, es puguin desenvolupar en una societat que necessitarà ciutadans capaços de ser aprenents actius, ser analítics, ser crítics, ser autònoms i ser lliures. Aquestes necessitats ens porten a plantejar un procés d’aprenentatge basat en competències per a la vida. En el marc social actual es fa més necessari que mai que els ciutadans siguin capaços d’aprendre a aprendre al llarg de la vida.Paraules clau: Aprenentatge competencial, projecte ciències, avaluació, globalització, autonomia, experimentació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Cardo Martínez, A., Colom García, I., Tantiñà Forcada, B., Vallbona Martos, M., & Verdú Ventura, N. (2017). El Roure Gros: una mirada reflexiva. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 173–186. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142957 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 11 (2017) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.