Conversar a l’escola per aprendre a viure Autors/ores Teresa Serra Santasusana Escola Vila Olímpica Maria Marquès Pujadas Escola Vila Olímpica Paraules clau: Educació inclusiva, aprendre a aprendre, diàleg, col·laboració, tractament de llengües. Resum En aquest article a partir de descriure el Projecte integrat de llengües a l’escola inclusiva de l’Escola Vila Olímpica es reflexiona sobre els fonaments que el sustenten: la rellevància del paper de la conversa a l’aula en l’aprenentatge; el tractament transversal i integrat de les llengües; l’escola inclusiva entesa com l’acte social d’aprendre en què la cooperació de persones diferents hi té un paper important; la importància d’afavorir l’autoestima dels infants a través dels seus aprenentatges; la flexibilitat del treball de l’equip de mestres d’acord amb les necessitats dels alumnes i la col·laboració amb les famílies. Es mostra també com els mestres guien aquest procés de creixement personal tot escoltant els infants i proposant-los reptes que els fan avançar a cada aula. Alhora que es mostra com l’equip docent va establint plans d’eixamplament i millora del propi projecte.Paraules clau: Educació inclusiva, aprendre a aprendre, diàleg, col·laboració, tractament de llengües. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Serra Santasusana, T., & Marquès Pujadas, M. (2017). Conversar a l’escola per aprendre a viure. Revista Catalana De Pedagogia, 11, 137–171. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142956 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 11 (2017) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.