Tempus fugit, virtutes manent. Història i evolució d’un projecte educatiu a l’ensenyament secundari vinculat al coneixement de l’entorn Autors/ores Rosa Oller i Casellas Professora de llengua catalana i de ciències socials, secundària. Escola Proa. Paraules clau: Educació secundària, treball cooperatiu, crèdit de síntesi, entorn. Resum El present article aprofundeix en la importància que els alumnes finalitzin els estudis reglats sent competents i sentint-se motivats per a millorar la societat, tot començant pel seu entorn més proper. És per això que destaca els diferents treballs de recerca que, aplicats transversalment i treballats de manera cooperativa, es plantegen als alumnes per tal que assoleixin els coneixements bàsics curriculars tot centrant-se en elements del seu món més proper. L’aprenentatge significatiu i el vincle entre els estudis i el seu entorn social, fomentant el treball en equip, són els elements que encoratjaran els estudiants a lluitar per una societat més justa un cop hagin finalitzat el període escolar.Paraules clauEducació secundària; treball cooperatiu; crèdit de síntesi; entorn. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Oller i Casellas, R. (2016). <i>Tempus fugit, virtutes manent</i>. Història i evolució d’un projecte educatiu a l’ensenyament secundari vinculat al coneixement de l’entorn. Revista Catalana De Pedagogia, 10, 115–125. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/142226 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 10 (2016) Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.