El tractament del lèxic en el currículum bimodal: perspectiva de l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador

Autors/ores

  • Pere Marquès Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Professor de tecnologia educativa. Departament de Pedagogia Aplicada. Director del grup d’investigació Didàctica i Multimèdia (DIM-UAB).
  • Francesca Romero Universitat Politècnica de València. Departament de Lingüística Aplicada. Grupo de Análisis de las Lenguas de Especialidad (GALE).

Paraules clau:

Didàctica, aprenentatge de llengües assistit per ordinador, Internet.

Resum

La societat en què vivim ha canviat i no para de fer-ho. Aquests canvis estan directament relacionats amb la incorporació d’Internet com una espècie d’apèndix de la nostra persona. L’ensenyament obligatori no pot defugir aquest fet i ha de renovar el seu plantejament curricular. Aquesta innovació depèn de la diferenciació metodològica del currículum bimodal, el qual distingeix entre capacitats pràctiques i sabers conceptuals. Dins d’aquests darrers, el lèxic és un element clau que cal treballar de manera adequada. En aquest sentit, l’ús educatiu de la xarxa ofereix el paradigma idoni perquè els aprenents es preparen per a la societat en què estan immersos.

Paraules clau: Didàctica, aprenentatge de llengües assistit per ordinador, Internet.

Biografia de l'autor/a

Pere Marquès, Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Professor de tecnologia educativa. Departament de Pedagogia Aplicada. Director del grup d’investigació Didàctica i Multimèdia (DIM-UAB).





Descàrregues

Com citar

Marquès, P., & Romero, F. (2015). El tractament del lèxic en el currículum bimodal: perspectiva de l’aprenentatge de llengües assistit per ordinador. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 91–99. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139322

Número

Secció

Miscel·lània