Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català Autors/ores Laia Buisan Professora Montserrat Tesouro Facultat d’Educació i Psicologia. Departament de Pedagogia. Universitat de Girona. Paraules clau: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Resum Aquesta recerca pretén estudiar quins són els motius que porten les persones immigrants a aprendre català. S’ha dissenyat i s’ha passat un qüestionari a vuitanta-tres alumnes de dos centres de formació de Girona: el 25,3% són homes i el 74,7% són dones. Respecte a la nacionalitat, un 50,6% són de l’Amèrica Llatina, un 31,3% són d’Àfrica, un 16,9% són d’Europa i un 1,2% són d’Àsia. Cal destacar que, a l’hora de contestar el qüestionari, els alumnes podien triar més d’una opció i els resultats apunten que un 84,3% l’estudiaven per motius socials, el 55,4% varen dir que l’estudiaven per motius professionals i un 15,7%, que l’estudiaven per motius d’oci.Paraules clau: Aprenentatge de la segona llengua, immigració, motivació, actituds, context social, nivell d’estudis i català. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Laia Buisan, Professora Descàrregues PDF Com citar Buisan, L., & Tesouro, M. (2015). Motius pels quals els immigrants aprenen una segona llengua: el català. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 81–90. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139260 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 8 (2011-2014) Secció Miscel·lània Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.