Nous embats, vells arguments: reflexions jurídiques sobre l’Estatut del català en l’ensenyament

Autors/ores

Paraules clau:

Catalunya, drets lingüístics, llengua catalana, nsenyament, Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries.

Resum

La Llei 7/1983, del 18 d’abril, de normalització lingüística de Catalunya, aprovada per unanimitat del Parlament de Catalunya, va instituir les bases del model de conjunció lingüística en l’ensenyament, actualment vigents. Els darrers quaranta anys aquest model ha estat avalat per la jurisprudència constitucional i ha estat també elogiat en el Consell d’Europa en tots els cicles de control de compliment de la Carta Europea de les Llengües Regionals o Minoritàries. Això no obstant, les bases normatives d’aquest model d’ordenació del plurilingüisme a les aules continuen centrant encesos debats polítics i interpretatius. L’article revisa l’argumentació jurídica esgrimida en aquests debats i ofereix alguns arguments per a la reflexió crítica.

Descàrregues

Com citar

Pla Boix, A. M. (2024). Nous embats, vells arguments: reflexions jurídiques sobre l’Estatut del català en l’ensenyament. Revista Catalana d’Administració Pública, (1), 71–95. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCAP/article/view/154007

Número

Secció

Monogràfic