La ignorància deliberada Autores/as Montserrat Crespín Perales Facultat de Filosofia, Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3001.01.151 Palabras clave: tipus d’ignoràncies, ignorància deliberada, filosofia i educació Resumen La doctrina jurisprudencial del Tribunal Suprem defineix la «ignorància deliberada» com el «principi que disposa que aquell que no vol saber allò que pot i ha de conèixer, i no obstant es beneficia de la situació, es fa responsable de les conseqüències penals del seu actuar». Partint d’un repàs sobre els diferents tipus d’ignoràncies considerades negativament, l’article proposa emprar analògicament la figura jurídica de la «ignorància deliberada» per explorar alguns dels aspectes que poden ajudar a pensar l’educació filosòficament avui. Descargas PDF (Català) Publicado 2024-01-11 Cómo citar Crespín Perales, M. (2024). La ignorància deliberada. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (33), 7–25. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/150895 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 33 (2022) Sección Articles