Algunes aportacions de la lògica informal i de la pragmadialèctica a la millora de l’enraonar

Autores/as

  • Jordi Beltran del Rey Societat Catalana de Filosofia. Grup de Didàctica de la Filosofia

Palabras clave:

argumentació, didàctica, contraexemple, esquemes argumentals

Resumen

Se subratlla la possible eficàcia en la millora argumentativa de l’alumnat adolescent en situacions quotidianes de continguts com la construcció de contraexemples i el treball sobre esquemes argumentatius informals. Il·lustrem la proposta amb diversos exemples. Aquests continguts s’escauen més als objectius educatius i s’adiuen més a les aportacions des de mitjan segle XX de la lògica informal, la pragmadialèctica i la psicologia cognitiva que els continguts usuals.

Paraules clau: argumentació, didàctica, contraexemple, esquemes argumentals.

Descargas

Publicado

2018-04-11

Cómo citar

Beltran del Rey, J. (2018). Algunes aportacions de la lògica informal i de la pragmadialèctica a la millora de l’enraonar. Anuari De La Societat Catalana De Filosofia, (28-29), 293–301. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/ASCF/article/view/144247

Número

Sección

Actes del IV Congrés Català de Filosofia