La Societat de Geografia Comercial de Barcelona (1909-1927)

Autors/ores

  • José Luis Villanova

Resum

Les primeres societats de geografia comercial van néixer a la dècada de 1870, en un context de competència per la cerca de nous mercats per part de les potències industrials europees. A Catalunya, després d'uns efímers precedents al segle xix, es va crear la Societat de Geografia Comercial de Barcelona l'any 1909. L'objectiu principal d'aquesta corporació va consistir a fomentar el comerç exterior d'Espanya, en general, i de Catalunya, en particular. Però també és important assenyalar que la Societat va esforçar-se per impulsar l'ensenyament de la geografia, i que organitzà activitats i elaborà treballs relacionats amb aquesta disciplina, en el sentit més ampli del terme.

Descàrregues

Publicat

2011-09-26

Com citar

Villanova, J. L. (2011). La Societat de Geografia Comercial de Barcelona (1909-1927). Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (70), 157–177. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/68956.001

Número

Secció

Conferències