La imatge del territori a partir de la televisió. La localització de les sèries de Televisió de Catalunya

Autors/ores

  • Daniel Paül i Agustí Departament de Geografia i Sociologia / Càtedra Repsol de Competitivitat i Desenvolupament Regional Universitat de Lleida

Paraules clau:

identitat, televisió, imatge de ciutat, representació de l’espai.

Resum

La imatge que genera un territori entre el públic es pot relacionar amb múltiples factors. D’una banda es troba subjecta a la informació obtinguda a través dels sentits i de l’experiència personal. D’altra banda es relaciona amb imatges preconcebudes que arriben per diversos canals, entre ells les sèries de televisió. Les sèries contribueixen a interioritzar aquestes imatges preconcebudes. Poden contribuir a fer més propers alguns territoris, així com a crear certs buits al voltant d’altres àrees. En molts sentits, l’aparició d’un territori en els mitjans de comunicació contribueix a prefigurar i condicionar la percepció personal d’aquell espai. Ens centrarem en analitzar les 21 sèries rodades en exteriors que Televisió de Catalunya ha emès entre els anys 1994 i 2014. Els resultats mostren com aquestes sèries s’han tendit a localitzar en un espai molt precís, l’àrea de Barcelona, tot deixant al marge un bon nombre de comarques catalanes.

Paraules clau: identitat, televisió, imatge de ciutat, representació de l’espai.

Descàrregues

Com citar

Paül i Agustí, D. (2015). La imatge del territori a partir de la televisió. La localització de les sèries de Televisió de Catalunya. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (79), 257–275. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/138064

Número

Secció

Notes i documentació

Articles més llegits del mateix autor/a