Anàlisi semàntica en mitjans socials per a la comunicació digital turística

Autors/ores

  • Joan Francesc Fondevila Gascón Universitat Pompeu Fabra (UPF)
  • Sheila Liberal Ormaechea Universidad Francisco de Vitoria
  • Óscar Luis Gutiérrez Aragón

Paraules clau:

comunicació, màrqueting holístic, experiència, mitjans socials, anàlisi de sentiments.

Resum

El màrqueting holístic és un tipus de màrqueting molt poc conegut que, de mica en mica i cada vegada més, es va introduint a les empreses. Gràcies a les noves tecnologies, la publicitat es fa més efectiva i possibilita que arribi a l’individu des de diversos mitjans. El conjunt format pel màrqueting holístic, el màrqueting 360º i el màrqueting experiencial fa que el consumidor es trobi submergit en el producte o servei que l’empresa vol vendre i aconsegueixi, així, la satisfacció que busquen les dues parts. Aquest article, mitjançant una metodologia quantitativa i qualitativa, està centrat en l’opinió del client d’empreses de guies turístics, el seu punt de vista respecte a la publicitat donada per l’empresa i l’experiència obtinguda del consumidor, observant i analitzant opinions a la xarxa social Facebook i a TripAdvisor per, d’aquesta manera, arribar a entendre el missatge del client i comprovar si el màrqueting que s’ha utilitzat és efectiu o no. La conclusió principal és que, gràcies als mitjans socials, es pot arribar a analitzar l’opinió dels consumidors per poder adaptar els productes o serveis oferts a les seves necessitats.

PARAULES CLAU: comunicació, màrqueting holístic, experiència, mitjans socials, anàlisi de sentiments.

Biografies de l'autor/a

Joan Francesc Fondevila Gascón, Universitat Pompeu Fabra (UPF)

Profesor titular de universidad del Departamento de Comunicación Empresa de CESINE, Universitat Pompeu Fabra, Universitat Ramon Llull, Escola Universitària Mediterrani (Universitat de Girona), CECABLE, Santander, Barcelona y Terrassa (España).



Sheila Liberal Ormaechea, Universidad Francisco de Vitoria

Profesora de universidad del Departamento de Publicidad y Relaciones Públicas de la Facultad de Comunicación de la Universidad Francisco de Vitoria, Madrid (España).

Óscar Luis Gutiérrez Aragón

Profesor de universidad del Departamento de Empresa de la Escola Universitària Mediterrani (Universitat de Girona), Barcelona (España).

Descàrregues

Com citar

Fondevila Gascón, J. F., Liberal Ormaechea, S., & Gutiérrez Aragón, Óscar L. (2019). Anàlisi semàntica en mitjans socials per a la comunicació digital turística. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 36(1), 71–94. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145792

Número

Secció

Articles