HCC - Portal de Publicacions - RACO - Contacte

Vol. 2 (2004)

Sumari

Tema monogràfic: L'educació social al segle XXI: vers una pedagogia de l´acompanyament

Presentació Text complet
Jordi Planella i Ribera 11
Fonaments per a una pedagogia de l'acompanyament en la praxi de l'educació social Text complet
Jordi Planella i Ribera 13-33
Construint una pedagogía de l'acompanyament: acompanyar des de la didàctica per desertar vides Text complet
Javier Alonso, Ezequiel Mir, Anna Forés i Miravalles, Carmen Trinidad 35-45
Acompanyament educatiu de persones amb malaltia mental Text complet
Assumpció Pié, Xavier Álvarez 47-58
L'Acompanyament com a pedagogia d'invervenció amb dones vícitimes de violència domèstica Text complet
Cristina Estopà Bagot 59-67
L'Acompanyament a col·lectius de gent gran Text complet
Xavier Lorente 69-73
Les Històries de la vida: una excusa per acompanyar el trajecte vital de les persones grans Text complet
Carme Laín, Miquel Moré, Víctor Escoda 75-83
El compromís en els processos d'acompanyament personal Text complet
Sònia Miguel Zamora, Maite Marzo 85-92
Bibliografia especialitzada Text complet
Jordi Planella i Ribera 93-96

Dossier: Educació, cibercultura i hipertext

De la cibernètica clàssica a la cibercultura Text complet
Begoña Gros Salvat 99-111
La trobada de la teoria de la descontrucció i l'hipertext: cap a una gramatologia hipertextual Text complet
Rocío Rueda Ortiz 113-127

Estudis, recerques i experiències

L'Educació és antropogènesi Text complet
Octavi Fullat i Genís 131-161
Un exemple d'avaluació participativa del sistema educatiu: la conferència nacional d'educació de Catalunya Text complet
Jaume Sarramona i López 163-179
Valors, educació i pedagogia en Wilhelm Dilthey: plantejaments epistemològics en les ciències de l'esperit Text complet
Joan Carles Rincón i Verdera 181-196
C. Freinet, potser el millor pedagog del segle XX Text complet
Martí Teixidó i Planas 197-211
Cos, entorn, educació: de mem a estança Text complet
Teresa Romañà Blay 213-234
Sobre el fet de pensar i l'acció pedagògica Text complet
Héctor Salinas Fuentes 235-252
Entre el que és desitjable i el que és possible: l'educació com a estratègia per alleujar la pobresa a l'Amèrica Llatina Text complet
María Jesús Martínez Usarralde 253-275
L'opció acadèmica o laboral en acabar 4t. d'ESO: expectaives i realitat. Factors que influiexen en l'opció triada Text complet
Enric Corominas i Rovira 277-311
Educar: entre la contradicció i l'esperança Text complet
Francesca Majó i Clavell 313-328
Família i salut dins del context escolar Text complet
Elena Roldan, Carmen Martín, Teresa Gómez, Juan José Moreno, Celia Río, Sílvia Martínez, Maribel García 329-338

Temps de memòria

Psicopedagogia i medicina: el paper dels metges catalans en la primera fonamentació de l'entorn psicopedagògic Text complet
Ángel C. Moreu Calvo 339-367
L'Assessorament psicopedagògic: una visió històrica. Els EAP Text complet
Salvador Domènech i Domènech 369-384

Recensions

Recensions Text complet
- - 385-409



Creative Commons License
Els continguts de la revista estan subjectes a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya de Creative Commons, si no s'hi indica el contrari. [+ informació].

ISSN: 2013-9594 (edició electrònica); 1695-5641 (edició impresa).

http://dialnet.unirioja.es/imagen/dialnet.png

Adreça postal

Societat Catalana de Pedagogia
Carrer del Carme
47, 08001 Barcelona
Telèfon: +34 935 529 102
Fax:  +34 932 701 180
revista.pedagogia@correu.iec.cat