Competència cultural i artística

Autors/ores

  • Joan Vallès Villanueva
  • Muntsa Calbó Angrill

Resum

Partim de la convicció basada en les evidències que la competència cultural i artística és fonamental en la formació dels estudiants. A més, aquesta competència no es pot garantir sense que els docents estiguin preparats en aquestes competències: cultural (intercultural), emocional/sensible, crítica, investigadora, comunicativa, creativa, didàctica i inclusiva de l'art (des de l'art, per mitjà de l'art i per l'art). És per aquest motiu que encetem el discurs «entre la realitat i el desig», sintetitzant en poques pàgines no pas allò que és, sinó més aviat allò que podria ser: renunciar a disgregar i jerarquitzar els sabers, i apostar per un paradigma educatiu que valori les competències que transcendeixen una disciplina. La competència cultural i artística està connectada necessàriament amb les altres competències bàsiques: la lògica/matemàtica (representació de l'espai, com a mínim), la comunicativa (de què forma part i molt vinculada a la tecnològica), i, com és obvi, les de l'àmbit de valors personals i de ciutadania i les de l'àmbit cultural i social. Perquè tot això pugui materialitzar-se, també hi ha algunes condicions elementals i relativament fàcils d'oferir que tot just apuntem.

Descàrregues

Publicat

2012-01-09

Com citar

Vallès Villanueva, J., & Calbó Angrill, M. (2012). Competència cultural i artística. Revista Catalana De Pedagogia, 7, 81–98. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/71628.001

Número

Secció

Tema monogràfic: competències, currículum i sistemes pedagògics. El perquè de les coses