Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d’un programa de mindfulness en l’educació universitària Autors/ores Arnau Vives Piñas Universitat de Barcelona (Barcelona) Paraules clau: Atenció plena, Mindfulness, literatura, educació universitària, meditació, comprensió lectora Resum Aquest treball exposa el disseny, desenvolupament i avaluació del programa educatiu Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), basat en mindfulness (atenció plena) i el model de meditació del ioga i l’advaita, aplicats a la lectura i interpretació de textos literaris. La dispersió mental en la lectura és la problemàtica per a la qual proposem una solució des de la meditació. Partim de la premissa que desenvolupar l’atenció implica afavorir la lectura i comprensió d’un text, i la possibilitat de la seva recreació interior. Es va oferir com a activitat pròpia del Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona entre 2018 i 2019. Encara que els resultats no mostren canvis estadísticament significatius en el nivell global de mindfulness, l’anàlisi qualitativa sí que reporta millora d’habilitats relacionades. Es discuteixen els resultats i es proposa estandarditzar els protocols d’intervenció i d’avaluació per poder reproduir la investigació i aprofundir en l’abast de les intervencions de mindfulness en l’àmbit educatiu universitari.Paraules clau: Atenció plena, mindfulness, literatura, educació universitària, meditació, comprensió lectora. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Arnau Vives Piñas, Universitat de Barcelona (Barcelona) Personal investigador en formació al Departament de Filologia Catalana i Lingüística General de la Universitat de Barcelona. Secretari de la revista Llengua & Literatura, de la Societat Catalana de Llengua i Literatura de l'IEC. Descàrregues PDF Publicat 2021-04-12 Com citar Vives Piñas, A. (2021). Taller de Meditació i Literatura (TAMELIT), aplicació d’un programa de <i>mindfulness</i> en l’educació universitària. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 78–92. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148781 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.