Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica Autors/ores Diana Marín Suelves Universitat de València (València) Claudia Cortés Garrido Universitat de València (València) Alba Tornero Cabedo CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València) Paraules clau: TDAH, Musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació Resum El trastorn per dèficit d’atenció amb hiperactivitat (TDAH) té símptomes que se centren en la falta d’atenció, la impulsivitat i la hiperactivitat. Donada la prevalença del TDAH en població escolar i les disfuncions que genera en diferents contextos en els quals es desenvolupa l’alumnat, es fa necessària la intervenció des d’una perspectiva combinada per a donar resposta a les necessitats d’aquest coŀlectiu des de la individualització dels tractaments. La musicoteràpia inclou tota classe d’experiències musicals per a millorar la salut física i psíquica de les persones. Als últims temps la seua implementació ha augmentat en diversitat de trastorns i discapacitats. S’ha realitzat una recerca bibliogràfica a les bases de dades Google Acadèmic, Dialnet, Redalyc, Roderic i Scopus, i s’han seleccionant setze articles per a la seua anàlisi. Els resultats obtinguts mostren els beneficis que comporta la musicoteràpia en la intervenció amb alumnat amb TDAH. Es conclou la necessitat de portar a terme programes d’intervenció amb musicoteràpia des d’edats primerenques per a millorar la qualitat de vida dels alumnes.Paraules clau: TDAH, musicoteràpia, intervenció, escola, enfocament multimodal, educació. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografies de l'autor/a Diana Marín Suelves, Universitat de València (València) Prof. Didàctica i Organitzacio Escolar.Universitat de València Claudia Cortés Garrido, Universitat de València (València) Graduada en Magisteri (UV) i al Conservatori de Música Professional (Llíria, València) Alba Tornero Cabedo, CEIP Maestro Emilio Luna (Alginet, València) Mestra d’Educació Primària amb l’especialitat d’Audició i Llenguatge (UV) Descàrregues PDF Publicat 2020-12-22 Com citar Marín Suelves, D., Cortés Garrido, C., & Tornero Cabedo, A. (2020). Beneficis de la musicoteràpia en alumnes amb TDAH. Una revisió bibliogràfica. Revista Catalana De Pedagogia, 20, 57–77. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/146146 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 20 (2021): Mindfulness i educació Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.