L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social Autors/ores Sonia Ruiz Conesa Institut Cubelles Paraules clau: currículum competencial, didàctica, departaments, associacions geogràfiques, emergència climàtica Resum S’exposen els principals trets de l’educació geogràfica en secundària obligatòria i batxillerat. En el camí que el coneixement geogràfic segueix des del marc normatiu fins a l’activitat educativa dins l’aula, es va impregnant d’elements propis dels projectes educatius dels centres, així com d’altres aspectes de caràcter transversal com de l’aprendre a aprendre. La posició de la Geografia en el currículum competencial de la secundària obligatòria està condicionada per l’explicació, l’aplicació i l’anàlisi de conceptes clau com la sostenibilitat i la justícia social. Aquesta visió que pretén dotar de comprensió i funcionalitat al coneixement requereix d’un desplegament didàctic important on els departaments dels centres educatius de secundària han de prendre una gran quantitat de decisions, quant a planificació, coordinació i avaluació. En aquest context, sovint força confús, les associacions geogràfiques han de facilitar l’actualització disciplinar necessària, per poder connectar el coneixement geogràfic amb una realitat marcada per l’emergència mediambiental. Descàrregues PDF Com citar Ruiz Conesa, S. (2022). L’educació geogràfica al currículum de secundària a Catalunya: interculturalitat, sostenibilitat i justícia social. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (91), 143–150. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/149561 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 91-92: desembre 2021 Secció Conferències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Geografia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la revista Treballs de la Societat Catalana de Geografia. Els autors responen davant la Societat Catalana de Geografia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Geografia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de la Societat Catalana de Geografia no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.