Patrimoni enològic i turisme Autors/ores Jaume Salvat Salvat Universitat Rovira i Virgili Paraules clau: enoturisme, patrimoni enològic, desenvolupament local, identitat. Resum En els darrers anys estem assistint a un esclat de l’enoturisme on el sector enològic aprofita l’interès per la cultura del vi per incrementar vendes, posicionar la seva marca o millorar la relació amb els seus clients i, en alguns casos, entrar en el negoci de l’oci oferint activitats i serveis turístics especialitzats. En tot cas, quan parlem de turisme, parlem de la visita de llocs i territoris que basen els seus trets diferencials en aquell patrimoni, evident o desconegut, actual o de memòria, que permet posar en valor unes identitats que es van construint socialment. Tot i el seu desenvolupament desigual, ara podem afirmar que l’enoturisme s’ha generalitzat per tot el país i la posada en valor del patrimoni, en totes les seves definicions, és un tret característic amb clars efectes secundaris: la construcció o reconstrucció d’identitats i la recuperació del valor del treball al camp.Paraules clau: enoturisme, patrimoni enològic, desenvolupament local, identitat. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Com citar Salvat Salvat, J. (2019). Patrimoni enològic i turisme. Treballs De La Societat Catalana De Geografia, (86), 45–64. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TSCG/article/view/145347 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Núm. 86: desembre 2018 Secció Jornada sobre el desenvolupament local i el patrimoni natural i cultural a Catalunya