El català a les aules: avaluació de les propostes de política lingüística educativa dels partits polítics a Catalunya (2019-2021) Autors/ores Joana Pena-Tarradelles Universitat Pompeu Fabra Elisenda Bernal Universitat Pompeu Fabra Paraules clau: anàlisi de polítiques lingüístiques, planificació lingüística, escola en català, immersió lingüística Resum Actualment, hi ha diversos punts de vista sobre el model lingüístic educatiu català i el debat entre defensors i detractors del model de conjunció en català és molt viu, sobretot als cercles polítics: tots els partits catalans s’hi han posicionat a favor o en contra i han presentat diferents propostes de política lingüística. Així, l’objectiu d’aquest estudi és analitzar i comparar aquestes propostes per determinar quina és més adequada al nostre context sociolingüístic. Ara bé, com que per fer aquesta avaluació calen unes bases teòriques, la primera part de l’article inclou també una introducció que resumeix el procés de recuperació del català a l’escola i la segona conté una síntesi de la metodologia que s’ha de seguir per analitzar una política pública. Això ens permet presentar, a la tercera part, l’avaluació de les diverses propostes polítiques, agrupades en tres blocs: els partits que consideren que el model de conjunció en català és injust perquè desafavoreix la població castellanoparlant i impedeix l’aprenentatge del castellà i de l’anglès; els que no s’hi oposen, però pensen que cal flexibilitzar-lo per compensar dèficits lingüístics i donar més pes a les terceres llengües, i els que el defensen perquè creuen que és l’únic model viable per garantir els drets de tots els ciutadans. Els resultats d’aquesta anàlisi mostren que aquest model, tot i no ser perfecte, continua sent el més just i permissible per preservar l’equilibri i l’harmonia de la nostra societat. Biografia de l'autor/a Joana Pena-Tarradelles, Universitat Pompeu Fabra El català a les aules: avaluació de les propostes de política lingüística educativa dels partits polítics a Catalunya (2019-2021) Descàrregues PDF Publicat 2021-03-26 Número Núm. 32 (2022): L'avaluació de les polítiques lingüístiques Secció Secció monogràfica. L’avaluació de les polítiques lingüístiques Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors.Els autors en el moment de lliurar els articles a la revista Treballs de Sociolingüística Catalana per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents:Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Sociolingüística (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Treballs de Sociolingüística Catalana.Els autors responen davant la Societat Catalana de Sociolingüística de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats.És responsabilitat dels autors l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles.La Societat Catalana de Sociolingüística està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors.Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada.Treballs de Sociolingüística Catalana no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.