Mitjans socials en política. El paper de les xarxes socials digitals en les eleccions de 2015 a Ciutat de Mèxic Autors/ores Salvador Percastre-Mendizábal Universitat Pompeu Fabra (UPF) Roberto Carrillo-Sáenz Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (UAEH), Pachuca Paraules clau: xarxes socials digitals, mitjans socials digitals, eleccions, campanyes, Mèxic, regressions lineals. Resum S’analitza el paper que van tenir sis xarxes socials digitals en l’obtenció de vots durant les eleccions de l’any 2015 a Ciutat de Mèxic. Partint de la hipòtesi que, com més presència hi hagi d’un candidat en diferents mitjans socials digitals, més gran és el nombre de vots que obté. Si això és així, es qüestiona quina de les plataformes digitals estudiades tindria una major rellevància en l’obtenció de vots. Creuant informació electoral oficial i dades de l’Observatorio Electoral 2.0, es demostra —a través de l’anàlisi de regressió lineal— que hi ha una influència positiva en l’ús de xarxes digitals per obtenir vots. Fent èmfasi en dues variables diferents, el nombre de subscriptors que cada candidat té a les xarxes digitals i la informació enviada a través d’aquestes plataformes, s’observa que no totes les xarxes socials digitals contribueixen significativament ni de la mateixa manera a l’explicació d’aquest fenomen.PARAULES CLAU: xarxes socials digitals, mitjans socials digitals, eleccions, campanyes, Mèxic, regressions lineals. Biografies de l'autor/a Salvador Percastre-Mendizábal, Universitat Pompeu Fabra (UPF) Investigador doctoral del Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia (Polcom) de la UniversitatPompeu Fabra (UPF), Barcelona, i adscrit al ReSIC dela Université Libre de Bruxelles (ULB), Bèlgica. Roberto Carrillo-Sáenz, Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo (UAEH), Pachuca Acadèmic de la Universidad Autónoma del Estadode Hidalgo (UAEH), Pachuca, Mèxic, i doctor en Ciències Polítiques i Socials per la Université Libre de Bruxelles (ULB), Bèlgica. Descàrregues PDF Com citar Percastre-Mendizábal, S., & Carrillo-Sáenz, R. (2019). Mitjans socials en política. El paper de les xarxes socials digitals en les eleccions de 2015 a Ciutat de Mèxic. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 36(1), 31–50. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/145790 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 36 Núm. 1: maig 2019 Secció Articles Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors. En el moment de lliurar els articles a Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi per sol·licitar-ne la publicació, els autors accepten els termes següents: — Els autors cedeixen a la Societat Catalana de Comunicació (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública (incloent-hi la comunicació a través de les xarxes socials) i distribució dels articles presentats per a ser publicats a Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi , en qualsevol forma i suport, i per qualsevol mitjà, incloses les plataformes digitals. El Comitè Editorial es reserva els drets d’acceptar o de refusar els treballs presentats i, igualment, es reserva el dret de fer qualsevol modificació editorial que consideri convenient. De ser acceptada pels autors, aquests hauran de lliurar l’article amb els canvis suggerits. — Els autors responen davant la Societat Catalana de Comunicació de l’autoria i l’originalitat dels articles presentats. És a dir, els autors garanteixen que els articles lliurats no contenen fragments d’obres d’altres autors, ni fragments de treballs propis publicats anteriorment; que el contingut dels articles és inèdit, i que no s’infringeixen els drets d’autor de tercers. Els autors accepten aquesta responsabilitat i s’obliguen a deixar indemne la Societat Catalana de Comunicació de qualsevol dany i perjudici originats per l’incompliment de la seva obligació. Així mateix, han de deixar constància en els articles que enviïn a la revista de les responsabilitats derivades del contingut dels articles. — És responsabilitat dels autors obtenir els permisos per a la reproducció sense restriccions de tot el material gràfic inclòs en els articles, així com garantir que les imatges i els vídeos, etc., han estat realitzats amb el consentiment de les persones que hi apareixen, i que el material que pertany a tercers està clarament identificat i reconegut dins del text. Així mateix, els autors han d’entregar els consentiments i les autoritzacions corresponents a la Societat Catalana de Comunicació en lliurar els articles. — La Societat Catalana de Comunicació està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors. En tot cas, es compromet a publicar les correccions, els aclariments, les retraccions i les disculpes si escau. — Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. — La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors dels articles publicats.