Les capçaleres de La Campana de Gràcia : símbols i iconografia

Autors/ores

  • Gemma Peralta Ruiz Departament d’Història Moderna i Contemporània. Universitat Autònoma de Barcelona

Paraules clau:

La Campana de Gràcia, premsa catalana, republicanisme, anticlericalisme, Josep Roca i Roca, iconografia.

Resum

A través del llenguatge i l’anàlisi del discurs de la premsa podem endinsar-nos en les representacions del republicanisme i l’obrerisme de finals del segle xix a Catalunya. Es tracta de considerar la iconografia i la simbologia com una forma més d’apropar-nos als significats polítics i culturals dels discursos. Un dels objectius és aportar una visió des del punt de vista de les representacions de la complexitat de l’articulació social del món popular i republicà. Per tant, es tracta de la representació política a través de la premsa. Per fer-ho, en aquest cas La Campana de Gràcia n’és un bon exemple, ja que és d’una gran complexitat ideològica i també cal tenir en compte el pes polític i social del seu director, Josep Roca i Roca, i la seva àmplia implantació social.

Paraules Clau : La Campana de Gràcia, premsa catalana, republicanisme, anticlericalisme, Josep Roca i Roca, iconografia.

Biografia de l'autor/a

Gemma Peralta Ruiz, Departament d’Història Moderna i Contemporània. Universitat Autònoma de Barcelona


Doctoranda d’història contemporània al Departament d’Història Moderna
i Contemporània de la Universitat Autònoma de Barcelona, Bellaterra.

Descàrregues

Com citar

Peralta Ruiz, G. (2012). Les capçaleres de La Campana de Gràcia : símbols i iconografia. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(2), 69–86. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/65739

Número

Secció

Miscel·lània científica