La Indústria audiovisual europea davant el mercat global: els nous mecanismes d'internacionalització de la Unió Europea

Autors/ores

  • Carmina Crusafon i Baqués

Resum

El mercat audiovisual global obliga la indústria europea a adaptar-se per a poder respondre als reptes de la internacionalització. D'una banda, l'emergència de nous mercats obre oportunitats als productes audiovisuals europeus; però alhora fa necessaris més recursos econòmics per a abastar la distribució mundial. De l'altra, la Unió Europea, amb la Comissió Europea al capdavant, vol col·locar Europa en l'escenari global com un actor rellevant, i la política audiovisual europea n'és un bon exemple. En aquest context, l'article analitza, en primer terme, la situació de la indústria europea en l'escenari global. Aquesta voluntat d'internacionalització es tradueix en actuacions concretes de les institucions europees, entre les quals hi ha les que pertanyen a la política audiovisual europea, que s'analitzen en la segona part. Per acabar, l'interès se centrarà en els nous mecanismes d'ajut públic en l'àmbit audiovisual. Parlem dels programes «MEDIA International» i «MEDIA Mundus».

Descàrregues

Publicat

2010-12-10

Com citar

Crusafon i Baqués, C. (2010). La Indústria audiovisual europea davant el mercat global: els nous mecanismes d’internacionalització de la Unió Europea. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 27, 21–41. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/63450.001

Número

Secció

Treballs Originals