Sota pressió: anàlisi de l’efecte de realitat en la telerealitat

Autors/ores

  • Mercè Oliva Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, Barcelona.

Paraules clau:

telerealitat, efecte de realitat, història, llenguatge audiovisual, narrativa audiovisual, simulació.

Resum

En el present article es repassa la història de la telerealitat en els països occidentals i l’Estat espanyol. L’objectiu és identificar els elements estructurals d’aquest macrogènere i entendre com es construeix l’efecte de realitat en el qual es basa. L’anàlisi conclou que la telerealitat ha evolucionat des de la documentació d’una realitat externa i preexistent a la construcció d’entorns artificials amb l’objectiu de generar en els participants emocions i reaccions incontrolables. D’aquesta manera, aquests programes reivindiquen la indexicalitat de la imatge a la vegada que s’aparten de la representació del món històric. Finalment, l’article proposa la simulació (representació d’un sistema) com un concepte que permet entendre les relacions que mantenen telerealitat i realitat.

PARAULES CLAU: telerealitat, efecte de realitat, història, llenguatge audiovisual, narrativa audiovisual, simulació.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Com citar

Oliva, M. (2012). Sota pressió: anàlisi de l’efecte de realitat en la telerealitat. Comunicació. Revista De Recerca I d’anàlisi, 29(1), 25–44. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/TC/article/view/60624

Número

Secció

Quadern central. Els nous formats audiovisuals en cinema, ràdio, televisió i Internet