Per una educació feminista! Autores/as Mercè Otero Vidal Universitat de Barcelona (Barcelona) Palabras clave: Feminismes, coeducació, pedagogies, experiències, legislació, compromís Resumen Les feministes sempre reivindiquem la genealogia per tal de fer un reconeixement a les dones que han fet aportacions en tots els àmbits socials i culturals. En aquest cas concret es tracta de fer conèixer les experiències de les dones que han treballat i s’han esforçat per a desenvolupar la coeducació i les reivindicacions feministes sobre l’educació a Catalunya fins a arribar a incidir en les demandes socials actuals. Cal recordar les mestres que a finals del segle XIX i principis del XX es van fer ressò en la seva pràctica de les pedagogies progressistes al voltant de l’Escola Moderna. Cal fer una valoració de l’escola republicana com a escola mixta i destacar com a partir del 1976 el feminisme emprèn el camí de superar l’escola segregada del nacionalcatolicisme franquista. Amb el temps van sorgint les experiències i bones pràctiques de coeducació des de diferents àmbits d’intervenció i en els diferents nivells educatius. Convé tenir present la legislació actual que proposa la coeducació com a mesura preventiva de situacions de violència i discriminació i les seves limitacions. Convé potenciar les pedagogies feministes pel que suposen de compromís de renovació social i d’esperances de futur. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Mercè Otero Vidal, Universitat de Barcelona (Barcelona) Centre de documentació i Grup de Coeducació de Ca la dona Descargas PDF (Català) Publicado 2021-12-02 Cómo citar Otero Vidal, M. (2021). Per una educació feminista!. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 49–58. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149339 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.