El programa de pràctiques per a estudiants del Centre d’Educació Ambiental Can Coll (Parc Natural de la Serra de Collserola): més de trenta anys d’experiències Autores/as Roser Armendares Calvet Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola. Montserrat Ventura Cabús Teresa Canyelles Isern Javi Gomez Vargas Anna Prat Noguer Lluís Llerena del Castillo Equip d’educadors de Can Coll CEA Palabras clave: Parc natural, biodiversitat, educació per a la sostenibilitat, pedagogia, aula de natura, capacitació professional. Resumen El Centre d’Educació Ambiental Can Coll, gestionat pel Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola, desenvolupa una tasca formativa continuada des del curs 1987-1988, amb l’objectiu d’incrementar la visibilitat pública de l’entitat i contribuir a millorar l’educació ambiental dels infants i joves de l’entorn. Cada curs escolar el parc de Collserola, a traves del Servei d’Ús Públic, Divulgació i Educació Ambiental, presenta la proposta d’activitats El curs al Parc. Aquesta iniciativa està integrada dins del Programa d’Activitats Educatives del Consorci d’Educació de Barcelona, que compta amb el Segell de Qualitat del Consell d’Innovació Pedagògica de Barcelona, obtingut a partir d’un procés d’avaluació dirigit per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat de Barcelona.El curs al Parc recull més de quaranta programes adreçats a alumnes des de l’educació infantil fins a la universitat i l’educació especial. Les estades de pràctiques al Parc formen part d’aquestes propostes. L’oferta de pràctiques a Centre d’Educació Ambiental Can Coll va dirigida a estudiants universitaris i estudiants de cicles formatius de grau mitjà i superior, i també a empreses o institucions educatives públiques i privades. L’estada de pràctiques és curricular i té reconeixement acadèmic, amb un projecte pedagògic específic vinculat a l’itinerari formatiu de cada alumne. Les pràctiques no impliquen cap compromís laboral ni funcionarial, per la qual cosa no són remunerades, tot i que estan subjectes a la signatura d’un conveni de coŀlaboració educativa entre l’estudiant, l’entitat acadèmica i el Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola.Paraules clau: Parc natural, biodiversitat, educació per a la sostenibilitat, pedagogia, aula de natura, capacitació professional. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Roser Armendares Calvet, Consorci del Parc Natural de la Serra de Collserola. Roser Armendares Calvet,a Montserrat Ventura Cabús, Teresa Canyelles Isern, Javi Gomez Vargas, Anna Prat Noguer i Lluís Llerena del Castillob Descargas PDF (Català) Publicado 2021-02-04 Cómo citar Armendares Calvet, R., Ventura Cabús, M., Canyelles Isern, T., Gomez Vargas, J., Prat Noguer, A., & Llerena del Castillo, L. (2021). El programa de pràctiques per a estudiants del Centre d’Educació Ambiental Can Coll (Parc Natural de la Serra de Collserola): més de trenta anys d’experiències. Revista Catalana De Pedagogia, 19, 64–75. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/148410 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 19 (2021): Pràcticum i Educació Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.