Recerca en ciència a l’escola: una reflexió sobre la recerca científica a l’Escola Sant Gervasi Autores/as Daniel Selva i Butjosa Escola Sant Gervasi Palabras clave: Recerca, indagació, experimentació, raonament, projecte global, competències científiques. Resumen Tot i els moviments d’innovació educativa que s’estan activant al nostre país, sobretot en l’ensenyament secundari, tenim una gran disposició a entendre l’aprenentatge de les ciències com una seqüència de continguts conceptuals que cal destriar i transmetre als alumnes i, en tot cas, si hi ha possibilitat, fer algunes pràctiques de laboratori, força dirigides per fer-les paleses. Només quan rebem un «bany de realitat», en què es constata que poc que han après els nostres alumnes sobre el que hem explicat, és aleshores que ens envaeix l’impuls d’innovar, de modificar les metodologies a l’aula i de fer canvis. L’article presenta dos projectes per desenvolupar la recerca científica: el projecte SGLAB, a primària i ESO, i el projecte Science Research, a batxillerat. Tots dos responen a un projecte global de l’Escola Sant Gervasi per fomentar la recerca científica entre els nostres alumnes. Es descriuen els objectius d’ambdós projectes, exemples concrets del desplegament metodològic, es fa èmfasi en fer comprendre el mètode científic, les vies de comunicació dels resultats, la implicació de la comunitat educativa i de l’entorn i les competències que es desenvolupen en els alumnes. També s’afavoreix el debat sobre l’ètica de la ciència.Paraules clau: Recerca, indagació, experimentació, raonament, projecte global, competències científiques. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Selva i Butjosa, D. (2019). Recerca en ciència a l’escola: una reflexió sobre la recerca científica a l’Escola Sant Gervasi. Revista Catalana De Pedagogia, 15, 161–173. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/145752 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 15 (2019) Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.