El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària Autores/as Joan Santacana Mestre Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Tània Martínez Gil Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Neus Sallés Tenas Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Palabras clave: Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge. Resumen Malgrat que la història està present en els currículums escolars, està fora de les avaluacions que de caràcter global fan els principals organismes nacionals i supranacionals. La manca d’avaluació mostra la posició de la matèria a la societat i no permet conèixer l’estat de l’aprenentatge de la història a Catalunya. En aquest sentit, abordem una recerca que tenia com a objectiu analitzar la recepció de les narracions històriques entre els joves catalans per conèixer fins a quin punt el nostre sistema educatiu transmet coneixement històric. A partir d’aquests resultats, s’analitzen els problemes del fracàs didàctic i es reflexiona sobre les estratègies que poden actuar com a inclusors a l’escola primària. En aquest sentit, ens endinsarem en l’ús dels contes i les biografies històriques com a principals eines, i veurem en quines teories es fonamenta i quins avantatges ens proporcionen.Paraules clau: Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Joan Santacana Mestre, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Tània Martínez Gil, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Neus Sallés Tenas, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona Descargas PDF (Català) Cómo citar Mestre, J. S., Martínez Gil, T., & Sallés Tenas, N. (2017). El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 199–221. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144005 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Sección Miscel·lània Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.