El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària

Autores/as

  • Joan Santacana Mestre Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona
  • Tània Martínez Gil Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona
  • Neus Sallés Tenas Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona

Palabras clave:

Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge.

Resumen

Malgrat que la història està present en els currículums escolars, està fora de les avaluacions que de caràcter global fan els principals organismes nacionals i supranacionals. La manca d’avaluació mostra la posició de la matèria a la societat i no permet conèixer l’estat de l’aprenentatge de la història a Catalunya. En aquest sentit, abordem una recerca que tenia com a objectiu analitzar la recepció de les narracions històriques entre els joves catalans per conèixer fins a quin punt el nostre sistema educatiu transmet coneixement històric. A partir d’aquests resultats, s’analitzen els problemes del fracàs didàctic i es reflexiona sobre les estratègies que poden actuar com a inclusors a l’escola primària. En aquest sentit, ens endinsarem en l’ús dels contes i les biografies històriques com a principals eines, i veurem en quines teories es fonamenta i quins avantatges ens proporcionen.

Paraules clau: Aprenentatge significatiu, història, indicadors, recursos, estratègies d’aprenentatge.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Biografía del autor/a

Joan Santacana Mestre, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona

Tània Martínez Gil, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona

Neus Sallés Tenas, Departament de Didàctica de les Ciències Socials. Universitat de Barcelona

Descargas

Cómo citar

Mestre, J. S., Martínez Gil, T., & Sallés Tenas, N. (2017). El fracàs de l’ensenyament de la història a Catalunya i els inclusors en l’escola primària. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 199–221. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144005

Número

Sección

Miscel·lània