ArchaeoSchool for the Future Autores/as Teresa Morales Tasias Professora de l’INS Baix Camp de Reus Palabras clave: Knowledge building, Erasmus KA2, Knowledge Forum, enginyeria inversa, projectes internacionals, sostenibilitat. Resumen Sis centres educatius de secundària de Catalunya, Itàlia i Grècia, una universitat de Venècia, el Col·legi de Doctors i Llicenciats de Catalunya, el Museu d’Arqueologia de Kalamata (Grècia) i un centre d’educació ambiental de Kalamata participen en un projecte europeu sota les condicions d’Erasmus+ KA2 per estudiar les restes arqueològiques. Comparteixen metodologies educatives innovadores com el knowledge building, el paradigma ICE (Ideas, Connections, Extensions), l’enginyeria inversa mitjançant el programa de reconstrucció virtual 3D Edmondo, learning by doing, la sostenibilitat i una projecció de futur. L’article parla sobre l’aplicació de la teoria del knowledge building en un projecte europeu, els avantatges que es poden obtenir, la relació d’aquesta teoria amb les competències del segle XXI i un exemple concret d’un dels quatre temes que s’han desenvolupat al llarg del curs 2016-2017. Dins aquest escrit, també hi ha evidències de la tècnica d’enginyeria inversa i del learning by doing perquè equips d’alumnes dels tres països estan reconstruint virtualment els llocs arqueològics que estan estudiant. Aquesta connexió entre persones i professionals provinents de disciplines diferents, de l’educació superior i la formació permanent permet assolir quotes d’aprenentatge insospitades.Paraules clau: Knowledge building, Erasmus+ KA2, Knowledge Forum, enginyeria inversa, projectes internacionals, sostenibilitat. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Teresa Morales Tasias, Professora de l’INS Baix Camp de Reus Descargas PDF (Català) Cómo citar Morales Tasias, T. (2017). ArchaeoSchool for the Future. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 145–173. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144003 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Sección Artículos de experiencias Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.