La innovació en la formació inicial del professorat. El desenvolupament de la competència digital docent per als mestres del futur Autores/as Mar Camacho Martí Departament de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili Mercè Gisbert Cervera Departament de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili Palabras clave: Competència digital docent, formació, innovació, educació. Resumen És un fet que els sistemes educatius actuals, dissenyats en gran part per fer front a les necessitats d’aprenentatge de l’era industrial, s’enfronten a la necessitat de repensar en nous enfocaments per plantejar una educació més adequada a l’era digital. La capacitació digital dels joves d’avui reclama una preparació òptima del seu professorat. Amb la finalitat de poder donar resposta a les necessitats i característiques de la societat actual nombroses institucions educatives estan duent a terme iniciatives per tal d’assegurar que els seus docents disposin d’un nivell adequatde competència digital i garantir, alhora, que aquests puguin contribuir a un desenvolupament satisfactori dels estudiants del segle XXI. Les facultats de ciències de l’educació han d’assegurar les habilitats que els futurs docents necessiten per ser competents en un món que canvia ràpidament, i proporcionar un tipus de formació que desenvolupi la competència digital docent (CDD a partir d’ara) com una competència professional. El present article consta en primer lloc d’una revisió del perfil dels professionals docents en el marc del segle XXI i una aproximació teòrica al concepte i dimensions de la CDD per continuar amb una selecció de pràctiques innovadores per al desenvolupament de la CDD en la formació inicial del professorat des del context nacional i internacional. Per finalitzar s’inclouen una sèrie de recomanacions pròpies basades en l’evidència científica i l’experiència contrastada.Paraules clau: Competència digital docent, formació, innovació, educació. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Biografía del autor/a Mar Camacho Martí, Departament de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili Mercè Gisbert Cervera, Departament de Pedagogia. Universitat Rovira i Virgili Descargas PDF (Català) Cómo citar Camacho Martí, M., & Gisbert Cervera, M. (2017). La innovació en la formació inicial del professorat. El desenvolupament de la competència digital docent per als mestres del futur. Revista Catalana De Pedagogia, 12, 85–106. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144000 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 12 (2017) Sección Tema monogràfic. Pràctica, teoria i avaluació de la innovació Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.