L’argumentació en la construcció del pensament social crític

Autores/as

  • Roser Canals i Cabau Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials de la Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona.

Palabras clave:

Competència argumentativa, pensament crític, problemes socials rellevants, competència social i ciutadana, debat, text d’opinió, mapa argumentatiu.

Resumen

La investigació que es presenta en aquest article tracta de comprovar com progressa la construcció del pensament social crític en l’ensenyament secundari mitjançant el desenvolupament de la competència argumentativa, en valora els encerts i les debilitats, hi proposa millores i facilita eines al professorat perquè incorpori l’argumentació en les seves propostes didàctiques. Per a això es dissenyen seqüències didàctiques i activitats per a l’ensenyament i l’aprenentatge de l’argumentació i bases d’orientació i instruments d’autoregulació per guiar les produccions argumentatives de l’alumnat.

Paraules clau
Competència argumentativa, pensament crític, problemes socials rellevants, competència social i ciutadana, debat, text d’opinió, mapa argumentatiu.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Canals i Cabau, R. (2016). L’argumentació en la construcció del pensament social crític. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 73–89. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139479

Número

Sección

Tema monogràfic: La formació professional dels mestres