L’argumentació en la construcció del pensament social crític Autores/as Roser Canals i Cabau Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura, i de les Ciències Socials de la Facultat de Ciències de l’Educació. Universitat Autònoma de Barcelona. Palabras clave: Competència argumentativa, pensament crític, problemes socials rellevants, competència social i ciutadana, debat, text d’opinió, mapa argumentatiu. Resumen La investigació que es presenta en aquest article tracta de comprovar com progressa la construcció del pensament social crític en l’ensenyament secundari mitjançant el desenvolupament de la competència argumentativa, en valora els encerts i les debilitats, hi proposa millores i facilita eines al professorat perquè incorpori l’argumentació en les seves propostes didàctiques. Per a això es dissenyen seqüències didàctiques i activitats per a l’ensenyament i l’aprenentatge de l’argumentació i bases d’orientació i instruments d’autoregulació per guiar les produccions argumentatives de l’alumnat.Paraules clauCompetència argumentativa, pensament crític, problemes socials rellevants, competència social i ciutadana, debat, text d’opinió, mapa argumentatiu. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Canals i Cabau, R. (2016). L’argumentació en la construcció del pensament social crític. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 73–89. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139479 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 9 (2015) Sección Tema monogràfic: La formació professional dels mestres Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.