La formació del professorat per a l’ús efectiu de la tecnologia educativa

Autores/as

  • Francesc Pedró i Garcia UNESCO. Cap de secció. Section pour les conseils de politique sectorielle et les technologies de l’information et de la communication (TIC) dans l’éducation.

Palabras clave:

Tecnologia educativa, política educativa, professorat, desenvolupament professional docent, innovació.

Resumen

Un dels factors que permet comprendre per què no s’ha arribat encara a un ús efectiu de la tecnologia educativa a les escoles és la formació del professorat. Ni la formació inicial ni les oportunitats de desenvolupament professional semblen oferir les condicions apropiades per tal que la majoria dels docents vagin més enllà d’un ús privat de la tecnologia o, com a màxim, d’un ús professional perifèric, que no arriba a transformar els processos d’ensenyament i d’aprenentatge. El que falta és convèncer, mitjançant pràctiques en contextos reals, de la utilitat de la tecnologia educativa i generar contextos de treball i de desenvolupament professional docents que esperonin la innovació. Amb aquesta finalitat, l’article explora primer les oportunitats que ofereix avui la tecnologia en educació; després presenta un model explicatiu que permet entendre els frens a la innovació educativa suportada per la tecnologia; i, finalment, es discuteixen diferents possibilitats d’utilitzar estratègicament la formació docent per tal d’afavorir una innovació sistèmica en educació.

Paraules clau
Tecnologia educativa, política educativa, professorat, desenvolupament professional docent, innovació.

Descargas

Los datos de descargas todavía no están disponibles.

Descargas

Cómo citar

Pedró i Garcia, F. (2016). La formació del professorat per a l’ús efectiu de la tecnologia educativa. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 43–61. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139477

Número

Sección

Tema monogràfic: La formació professional dels mestres