La formació del professorat per a l’ús efectiu de la tecnologia educativa Autores/as Francesc Pedró i Garcia UNESCO. Cap de secció. Section pour les conseils de politique sectorielle et les technologies de l’information et de la communication (TIC) dans l’éducation. Palabras clave: Tecnologia educativa, política educativa, professorat, desenvolupament professional docent, innovació. Resumen Un dels factors que permet comprendre per què no s’ha arribat encara a un ús efectiu de la tecnologia educativa a les escoles és la formació del professorat. Ni la formació inicial ni les oportunitats de desenvolupament professional semblen oferir les condicions apropiades per tal que la majoria dels docents vagin més enllà d’un ús privat de la tecnologia o, com a màxim, d’un ús professional perifèric, que no arriba a transformar els processos d’ensenyament i d’aprenentatge. El que falta és convèncer, mitjançant pràctiques en contextos reals, de la utilitat de la tecnologia educativa i generar contextos de treball i de desenvolupament professional docents que esperonin la innovació. Amb aquesta finalitat, l’article explora primer les oportunitats que ofereix avui la tecnologia en educació; després presenta un model explicatiu que permet entendre els frens a la innovació educativa suportada per la tecnologia; i, finalment, es discuteixen diferents possibilitats d’utilitzar estratègicament la formació docent per tal d’afavorir una innovació sistèmica en educació.Paraules clauTecnologia educativa, política educativa, professorat, desenvolupament professional docent, innovació. Descargas Los datos de descargas todavía no están disponibles. Descargas PDF (Català) Cómo citar Pedró i Garcia, F. (2016). La formació del professorat per a l’ús efectiu de la tecnologia educativa. Revista Catalana De Pedagogia, 9, 43–61. Recuperado a partir de https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139477 Más formatos de cita ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descargar cita Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 9 (2015) Sección Tema monogràfic: La formació professional dels mestres Licencia La propiedad intelectual de los artículos es de sus respectivos autores. Los autores/as en el momento de entregar los artículos a la Revista Catalana de Pedagogia para solicitar su publicación aceptan los siguientes términos: Conceden a la Societat Catalana de Pedagogia (filial del Institut d'Estudis Catalans) los derechos de reproducción, comunicación pública y distribución de los artículos presentados para su publicación en la Revista Catalana de Pedagogia. Responden ante la Societat Catalana de Pedagogia, de la autoría y la originalidad de los artículos presentados. Es responsabilidad de los autores/as la obtención de los permisos para la reproducción de todo el material gráfico incluido en los artículos. La Societat Catalana de Pedagogia está exenta de toda responsabilidad derivada de la eventual vulneración de derechos de propiedad intelectual por parte de los autores/as. Los contenidos publicados en la revista están sujetos -a menos que se indique lo contrario en el texto o en el material gráfico- a una licencia Reconocimiento - No comercial - Sin obras derivadas 3.0 España (by-nc-nd) de Creative Commons, cuyo texto completo se puede consultar en http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Así pues, se autoriza al público en general a reproducir, distribuir y comunicar la obra siempre que se reconozca la autoría y la entidad que la publica y no se haga un uso comercial ni obra derivada. La revista no se hace responsable de las ideas y opiniones expuestas por los autores/as de los artículos publicados.