Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació Authors Carlos Rosales López Universitat de Santiago de Compostel·la. Facultat de Ciències de l‘Educació. Departament de Didàctica i Organització Escolar. Keywords: Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències. Abstract Els futurs professionals hauran de tenir una preparació adequada en l’ús de tècniques per recollir dades i elaborar informes o relats sobre la realitat viscuda en les seves pràctiques per poder comprendre millor una realitat considerablement complexa com és l’activitat en els centres escolars i, específicament, a les aules. En conseqüència, els professionals en formació de l’àmbit educatiu (mestres, professors d’educació secundària, pedagogs) s’enfronten en els seus períodes de pràctiques a la necessitat d’observar, d’analitzar i de reflexionar. Hi ha diverses opcions, adoptar una metodologia i tècniques de caràcter positivista, però també i, sobretot, de caràcter naturalista i etnogràfic, ja que aquestes són especialment aptes en la tasca de preveure i comprendre situacions tan complexes com les educatives. Una via complementària pot consistir a enregistrar el record, amb el relat i l’anàlisi d’experiències viscudes pels futurs professionals en el seu període d’escolaritat primària o secundària.Paraules clau: Formació professional, metodologia d’observació, etnografia, anàlisi d’experiències. Downloads Download data is not yet available. Downloads PDF (Català) How to Cite Rosales López, C. (2015). Interacció i diàleg a les aules des de la perspectiva d’educadors en formació. Revista Catalana De Pedagogia, 8, 100–112. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/139323 More Citation Formats ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Download Citation Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Issue Vol. 8 (2011-2014) Section Miscellaneous License The intellectual property of articles belongs to the respective authors. On submitting articles for publication to the journal Revista Catalana de Pedagogia, authors accept the following terms: Authors grant to Societat Catalana de Pedagogia (a subsidiary of Institut d’Estudis Catalans) the rights of reproduction, communication to the public and distribution of the articles submitted for publication to Revista Catalana de Pedagogia. Authors answer to Societat Catalana de Pedagogia for the authorship and originality of submitted articles. Authors are responsible for obtaining permission for the reproduction of all graphic material included in articles. Societat Catalana de Pedagogia declines all liability for the possible infringement of intellectual property rights by authors. The contents published in the journal, unless otherwise stated in the text or in the graphic material, are subject to a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs (by-nc-nd) 3.0 Spain licence, the complete text of which may be found at https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.en. Consequently, the general public is authorised to reproduce, distribute and communicate the work, provided that its authorship and the body publishing it are acknowledged, and that no commercial use and no derivative works are made of it. The journal is not responsible for the ideas and opinions expressed by the authors of the published articles.