Els Baixos obstinats en la pràctica musical a l'escola : una proposta metodològica Autors/ores Lluís Solé i Salas Resum En aquest article, després d'analitzar les diferents opcions actuals en la praxi i la interpretació musical dins de l'aula en l'escola primària, s'intenta oferir una metodologia de treball basada en la utilització dels anomenats baixos obstinats. Aquest és el resultat d'una dilatada experiència personal de l'autor en els camps de la interpretació de la música renaixentista i barroca, així com de la docència en centres d'ensenyament secundari. S'analitzen els objectius i els avantatges pedagògics que aquest procediment ens ofereix per tal de brindar al docent especialista en música una eina que facilita, agilitza i acosta una vivència musical extraordinàriament satisfactòria a l'infant. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues Text complet Publicat 2008-02-13 Com citar Solé i Salas, L. (2008). Els Baixos obstinats en la pràctica musical a l’escola : una proposta metodològica. Revista Catalana De Pedagogia, 5, 33–49. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/33648.001 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 5 (2006) Secció Tema monogràfic: Les sensibilitats estètiques en l'experiència pedagògica Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.