Treball col·laboratiu com a proposta de formació continuada per als professionals del 3r cicle al Paraguai Autors/ores Gamaliel Benítez Notario Universitat de Barcelona DOI: 10.2436/20.3007.01.197 Paraules clau: formació permanent docent, treball col·laboratiu, educació secundària, treball docent, formació docent Resum La formació dels docents és una part fonamental de la millora de la pràctica professional; tant la formació inicial com la permanent són importants en els processos de millora. Així, la importància del treball col·laboratiu ha estat analitzada amb l’objectiu d’esdevenir una estratègia per desenvolupar i millorar les pràctiques i la feina en els processos d’ensenyament i aprenentatge. Aquesta recerca analitza la importància del treball col·laboratiu com a proposta per a la formació permanent del professorat, tenint en compte que és considerada una oportunitat permanent de millora de les pràctiques docents. El mètode utilitzat ha estat un enfocament qualitatiu basat en una anàlisi de dades i informació obtinguda per entrevistes semiestructurades, amb n=3 participants que són directors de centres educatius pertanyents a la gestió oficial del Paraguai. Els resultats es van analitzar amb el programa ATLAS.ti, del qual van sorgir set categories principals, que són: perfil docent, actituds prèvies, percepció directiva, actitud docent, oportunitats, limitacions i recomanacions. Aquestes categories han servit per construir i reconèixer les principals necessitats, oportunitats i limitacions pel que fa a la formació continuada en l'exercici de la professió docent, mitjançant el treball col·laboratiu. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Gamaliel Benítez Notario, Universitat de Barcelona Magíster en Investigación y Cambio Educativo por la Universitat de Barcelona, España. Especialista en Habilitación Pedagógica por el Instituto Superior de Estudios Humanísticos y Filosóficos San Francisco Javier Licenciado en Teología por la Universidad Evangélica del Paraguay. https://orcid.org/0000-0002-0073-312X Descàrregues PDF (English) Publicat 2023-03-13 Com citar Benítez Notario, G. (2023). Treball col·laboratiu com a proposta de formació continuada per als professionals del 3r cicle al Paraguai. Revista Catalana De Pedagogia, 24, 69–86. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150302 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 24 (2023): Qualitat educativa en els processos de transformació Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.