Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal a segon d'ESO Autors/ores Laia González Aragonés Institut Guillem Catà (Manresa) https://orcid.org/0000-0003-4698-0967 Merce Vila Gubianas Institut Guillem Catà (Manresa) https://orcid.org/0000-0001-7109-8445 Martí Vilardebò Miró Institut Guillem Catà (Manresa) https://orcid.org/0000-0002-7510-5507 DOI: 10.2436/20.3007.01.189 Paraules clau: Magnet, STEAM, Scratch, Treball cooperatiu, Treball per projectes, Mapping Resum L’any 2022, a Manresa s’ha realitzat la primera edició de la Mobile Week amb l’objectiu d’apropar les tecnologies digitals a la ciutat. Des de l’Institut Guillem Catà, a partir del projecte «Magnet-UPC», vam proposar de participar-hi fent la projecció d’un mapping a la façana del centre cultural més gran de la ciutat, el Casino, situat al passeig de Pere III. Així, el dia 6 de maig es va poder dur a la pràctica fruit d’un treball amb l’alumnat de segon d’ESO des de les optatives de robòtica, de visual i plàstica i també de música. Per als nostres alumnes de segon d’ESO l’objectiu era fomentar la creativitat mitjançant tecnologies digitals. Metodològicament, vam seguir el treball conjunt STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics), que implica un treball cooperatiu des de diferents disciplines. El resultat ha estat un exercici rodó que ens ha permès explorar nous terrenys de la creativitat i l’aplicació tecnològica, i que ha repercutit clarament no només en l’entorn immediat de l’Institut sinó a tota la ciutat de Manresa. En conclusió, l’exercici ha esdevingut un veritable estímul a la creació i la recerca entre nois i noies que no en tenien pas experiències prèvies. I és per aquest motiu que ja estem pensant de repetir-lo milloradament el proper curs. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Referències Catalunya. (2015). Decret 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria. (DOGC, núm. 6945, 28 agost 2015, p. 1-305). https://portaljuridic.gencat.cat/eli/es-ct/d/2015/08/25/187 Collet, J., i Tort, A. (2011). Famílies, escola i èxit: millorar els vincles per millorar els resultats. Fundació Jaume Bofill. https://fundaciobofill.cat/uploads/docs/t/s/a/3/g/9/7/e/a/555.pdf Ruiz Martín, H. (2020). ¿Cómo aprendemos?: una aproximación científica al aprendizaje y la enseñanza (1a ed.). Graó. Sanmartí Puig, N. (2019). Avaluar i aprendre: un únic procés. (1a ed.). Octaedro. Síndic de Greuges de Catalunya. (2016). La segregació escolar a Catalunya (I): la gestió del procés d’admissió de l’alumnat. https://www.sindic.cat/site/unitFiles/4155/Informe%20segregacio%20escolar_I_gestioprocesadmissio_defok.pdf Descàrregues PDF Publicat 2023-05-02 Com citar González Aragonés, L., Vila Gubianas, M., & Vilardebò Miró, M. (2023). Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal a segon d’ESO. Revista Catalana De Pedagogia, 23(1), 80–93. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150043 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 23 (2023): Les tecnologies digitals en les noves ecologies de l’aprenentatge Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.