La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors Autors/ores Xavier Martin-Rubió Universitat de Lleida (Lleida) Paraules clau: CLIL, treball en grup, valors, nivell d’anglès. Resum En aquest article pretenem descriure l’ús de diferents llengües del repertori lingüístic d’una professora de tecnologia que imparteix l’assignatura seguint el model de content and language integrated learning (CLIL) a l’alumnat d’un grup de segon d’ESO d’un institut del barri de Pardinyes de Lleida. Conscient del que implica la metodologia CLIL, la professora s’esforça per proporcionar nous coneixements específics de la matèria i, a la vegada, contribuir a millorar els diferents nivells de llengua estrangera de l’alumnat. Tanmateix, observem que utilitza el català per assegurar-se que l’alumnat de menys nivell d’anglès no perdi la informació que ella considera especialment rellevant. També veiem un esforç per crear un ambient de treball propici i agradable i una bona sintonia de relació amb l’alumnat mitjançant episodis de creativitat lingüística i de comunicació irònica. Aquests episodis succeeixen en les diverses llengües del repertori i contribueixen, en menor o major grau, a establir un bon clima de treball. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Xavier Martin-Rubió, Universitat de Lleida (Lleida) Departament d'anglés i lingüística, membre del Cercle De Lingüística AplicadaUniversitat de Lleida (Lleida)https://orcid.org/0000-0002-9643-9530 Descàrregues PDF Publicat 2022-03-11 Com citar Martin-Rubió, X. (2022). La gestió del repertori lingüístic a la classe de tecnologia en anglès: aprenent contingut, llengua i valors. Revista Catalana De Pedagogia, 22, 54–70. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149505 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 22 (2022): Pedagogia i ètica, baròmetre en temps de crisi Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.