Com mesurar la ciberviolència de gènere? Validació d’un instrument i resultats Autors/ores Trinidad Donoso Vázquez Universitat de Barcelona M. José Rubio Hurtado Universitat de Barcelona Ruth Vilà Baños Univesitat de Barcelona Paraules clau: Gènere, ciberviolència, adolescència, internet, qüestionari, victimització. Resum L’objectiu de l’estudi és presentar un instrument de mesura sobre la ciberviolència de gènere i analitzar les percepcions i experiències d’adolescents, així com les respostes davant d’aquestes violències. S’ha dissenyat un qüestionari dirigit a 3.043 adolescents procedents de Catalunya, Aragó, Galícia, Andalusia, Illes Balears i Canàries. Entre els resultats destaca que els i les adolescents creuen que hi ha més violència en línia que fora de línia; i perceben les accions més directes i evidents lligades a la violència sexual, però, en canvi, les conductes que menys es perceben com a violentes són aquelles en què la dona és tractada com a objecte sexual i, especialment, no es perceben com a violentes les conductes de control que s’exerceixen sobre la parella a través dels entorns virtuals. Les respostes dels i les adolescents són passives davant les ciberviolències de gènere. Es conclou amb l’adequació de l’instrument presentat i amb la necessitat de realitzar intervencions educatives per preparar els i les adolescents davant la ciberviolència de gènere. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2021-12-02 Com citar Donoso Vázquez, T., Rubio Hurtado, M. J., & Vilà Baños, R. (2021). Com mesurar la ciberviolència de gènere? Validació d’un instrument i resultats. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 36–48. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149354 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Secció Articles de recerca Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.