Com mesurar la ciberviolència de gènere? Validació d’un instrument i resultats

Autors/ores

  • Trinidad Donoso Vázquez Universitat de Barcelona
  • M. José Rubio Hurtado Universitat de Barcelona
  • Ruth Vilà Baños Univesitat de Barcelona

Paraules clau:

Gènere, ciberviolència, adolescència, internet, qüestionari, victimització.

Resum

L’objectiu de l’estudi és presentar un instrument de mesura sobre la ciberviolència de gènere i analitzar les percepcions i experiències d’adolescents, així com les respostes davant d’aquestes violències. S’ha dissenyat un qüestionari dirigit a 3.043 adolescents procedents de Catalunya, Aragó, Galícia, Andalusia, Illes Balears i Canàries. Entre els resultats destaca que els i les adolescents creuen que hi ha més violència en línia que fora de línia; i perceben les accions més directes i evidents lligades a la violència sexual, però, en canvi, les conductes que menys es perceben com a violentes són aquelles en què la dona és tractada com a objecte sexual i, especialment, no es perceben com a violentes les conductes de control que s’exerceixen sobre la parella a través dels entorns virtuals. Les respostes dels i les adolescents són passives davant les ciberviolències de gènere. Es conclou amb l’adequació de l’instrument presentat i amb la necessitat de realitzar intervencions educatives per preparar els i les adolescents davant la ciberviolència de gènere.

Descàrregues

Les dades de descàrrega encara no estan disponibles.

Descàrregues

Publicat

2021-12-02

Com citar

Donoso Vázquez, T., Rubio Hurtado, M. J., & Vilà Baños, R. (2021). Com mesurar la ciberviolència de gènere? Validació d’un instrument i resultats. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 36–48. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149354

Articles més llegits del mateix autor/a