Alfabetisme transmèdia: aprofitant les competències transmèdia dels adolescents a l’aula

Autors/ores

  • Maria-José Masanet Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra
  • Carlos A. Scolari Universitat Pompeu Fabra

Paraules clau:

Alfabetisme transmèdia, competències transmèdia, estratègies informals d’aprenentatge, adolescents, escola.

Resum

En aquest article es presenta el projecte «Transalfabetismos» i es dedica un espai especial als resultats relacionats amb les pràctiques de producció de fotografia, vídeo i fanficció (fan fiction) dels adolescents —aquelles més esteses. Es presenten les dades dels qüestionaris, tallers participatius i entrevistes portats a terme en cinc comunitats autònomes d’Espanya. De les dades es desprèn que entre els adolescents hi ha diferents nivells de producció: la major part fan una producció espontània i poc planificada, mentre que una petita part realitza processos de producció complexos o molt complexos o, fins i tot, professionals. El context i el suport que reben els adolescents és clau en relació amb les pràctiques mediàtiques que realitzen. A les conclusions ens preguntem com podem introduir aquests coneixements a l’aula i reflexionem sobre la necessitat de donar-los valor i reconeixement.

Paraules clau: Alfabetisme transmèdia, competències transmèdia, estratègies informals d’aprenentatge, adolescents, escola.

Descàrregues

Com citar

Masanet, M.-J., & Scolari, C. A. (2018). Alfabetisme transmèdia: aprofitant les competències transmèdia dels adolescents a l’aula. Revista Catalana De Pedagogia, 14, 97–117. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/144986

Número

Secció

Miscel·lània