La importància de la vinculació amb la natura en la creativitat infantil Autors/ores Anna Girbau Ferrés https://orcid.org/0000-0002-5514-6424 DOI: 10.2436/20.3007.01.204 Paraules clau: natura, creativitat, motricitat, joc lliure, educació estètica Resum Actualment podem trobar múltiples estudis científics des de disciplines diverses que alerten de les conseqüències que pot comportar la desconnexió de les persones envers els entorns naturals. També sorgeixen moviments que reivindiquen els beneficis que suposa la natura en el desenvolupament integral de la persona i el seu benestar. Seguint aquest plantejament, la recerca que es presenta busca oferir una mirada de la natura centrada en la creativitat, per tal d’observar-ne la seva influència. Per a l’anàlisi d’aquesta relació ens hem basat en tres elements com són la motricitat, el joc lliure i l’educació estètica, ja que són les formes principals d’expressió de la creativitat en els infants. Per tal de dur a terme la recerca s’ha realitzat la història de vida del projecte de l’Institut Escola Josep Ma. Xandri, de Sant Pere de Torelló, documentant els passos que s’han anat seguint des de la idea inicial de naturalitzar el pati fins a l’ús dels espais exteriors i comuns. Per concloure, a través de les dades recollides, juntament amb una extensa i acurada recerca bibliogràfica, s’ha pogut comprovar l’impacte positiu que suposa la natura en la creativitat dels infants, així com en el seu desenvolupament harmònic i integral i com a contextos d’aprenentatge essencials per al creixement dels infants i les persones que els envolten. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Descàrregues PDF Publicat 2024-05-02 Com citar Girbau Ferrés, A. (2024). La importància de la vinculació amb la natura en la creativitat infantil. Revista Catalana De Pedagogia, 25, 55–74. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/150697 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 25 (2024): Ecopedagogia, mirada compromesa i integral per al desenvolupament de la ciutadania Secció Articles de recerca Llicència Drets d'autor (c) 2024 Anna Girbau Ferrés Aquesta obra està sota una llicència internacional Creative Commons Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 4.0. La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.