Innovació docent per a l’abordatge de les violències masclistes en universitats Autors/ores Patrícia Vict?ria Martínez i Àlvarez Universitat de Barcelona (Barcelona) Paraules clau: Innovació docent, violència institucional, revictimització, continguts patriarcals, feminismes, violència masclista. Resum Aquest article recull el plantejament i les accions d’un projecte d’innovació docent en el qual participen universitats de contextos geogràfics i culturals diferents. Les docents implicades en el projecte reconeixen un marc institucional, en tots els casos, patriarcal, i acumulen l’experiència de treballar en àmbits tan diferents com la història, la literatura, la sociologia i la física, des de pràctiques docents i continguts feministes. Aquest projecte crea els espais docents perquè les alumnes puguin identificar dita experiència i detectar-ne alhora la utilitat per a abordar diferents expressions de violències masclistes, dins i fora de la universitat.El propòsit del projecte és aprofundir en continguts amb els quals es treballa en aules universitàries, dins àrees de coneixement diverses; en l’anàlisi d’allò que succeeix en espais en els quals es desenvolupa la relació d’aprenentatge, i en les formes de participació de l’alumnat, a fi de poder analitzar, conjuntament, les manifestacions de violència masclista en cadascun d’aquests aspectes i poder, així, sistematitzar pràctiques i continguts que contribueixin a la detecció i a l’empoderament. Descàrregues Les dades de descàrrega encara no estan disponibles. Biografia de l'autor/a Patrícia Vict?ria Martínez i Àlvarez, Universitat de Barcelona (Barcelona) Doctora en Història, Docent a la Universitat de Barcelona, Investigadora a la Universitat Autònoma de Barcelona i a la Pontificia Universidad Católica del Perú Descàrregues PDF Publicat 2021-12-16 Com citar Martínez i Àlvarez, P. V. (2021). Innovació docent per a l’abordatge de les violències masclistes en universitats. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 71–82. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149357 Més formats de citació ACM ACS APA ABNT Chicago Harvard IEEE MLA Turabian Vancouver Descarregar citació Endnote/Zotero/Mendeley (RIS) BibTeX Número Vol. 21 (2022): Pedagogies feministes als Països Catalans Secció Articles d'experiències Llicència La propietat intel·lectual dels articles és dels respectius autors i autores. Els autors/es en el moment de lliurar els articles a la Revista Catalana de Pedagogia per a sol·licitar-ne la publicació accepten els termes següents: Concedeixen a la Societat Catalana de Pedagogia (filial de l’Institut d’Estudis Catalans) els drets de reproducció, comunicació pública i distribució dels articles presentats per a ser publicats a la Revista Catalana de Pedagogia. Responen davant la Societat Catalana de Pedagogia, de l'autoria i l'originalitat dels articles presentats. És responsabilitat dels autors/es l’obtenció dels permisos per a la reproducció de tot el material gràfic inclòs en els articles. La Societat Catalana de Pedagogia, està exempta de tota responsabilitat derivada de l’eventual vulneració de drets de propietat intel·lectual per part dels autors/es. Els continguts publicats a la revista estan subjectes —llevat que s’indiqui el contrari en el text o en el material gràfic— a una llicència Reconeixement - No comercial - Sense obres derivades 3.0 Espanya (by-nc-nd) de Creative Commons, el text complet de la qual es pot consultar a http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/deed.ca. Així doncs, s’autoritza el públic en general a reproduir, distribuir i comunicar l’obra sempre que se’n reconegui l’autoria i l’entitat que la publica i no se’n faci un ús comercial ni cap obra derivada. La revista no es fa responsable de les idees i opinions exposades pels autors/es dels articles publicats.