Per una educació feminista!

Autors/ores

  • Mercè Otero Vidal Universitat de Barcelona (Barcelona)

Paraules clau:

Feminismes, coeducació, pedagogies, experiències, legislació, compromís

Resum

Les feministes sempre reivindiquem la genealogia per tal de fer un reconeixement a les dones que han fet aportacions en tots els àmbits socials i culturals. En aquest cas concret es tracta de fer conèixer les experiències de les dones que han treballat i s’han esforçat per a desenvolupar la coeducació i les reivindicacions feministes sobre l’educació a Catalunya fins a arribar a incidir en les demandes socials actuals. Cal recordar les mestres que a finals del segle XIX i principis del XX es van fer ressò en la seva pràctica de les pedagogies progressistes al voltant de l’Escola Moderna. Cal fer una valoració de l’escola republicana com a escola mixta i destacar com a partir del 1976 el feminisme emprèn el camí de superar l’escola segregada del nacionalcatolicisme franquista. Amb el temps van sorgint les experiències i bones pràctiques de coeducació des de diferents àmbits d’intervenció i en els diferents nivells educatius. Convé tenir present la legislació actual que proposa la coeducació com a mesura preventiva de situacions de violència i discriminació i les seves limitacions. Convé potenciar les pedagogies feministes pel que suposen de compromís de renovació social i d’esperances de futur.

Biografia de l'autor/a

Mercè Otero Vidal, Universitat de Barcelona (Barcelona)

Centre de documentació i Grup de Coeducació de Ca la dona 

Descàrregues

Publicat

2021-12-02

Com citar

Otero Vidal, M. (2021). Per una educació feminista!. Revista Catalana De Pedagogia, 21, 49–58. Retrieved from https://revistes.iec.cat/index.php/RCP/article/view/149339

Número

Secció

Articles d'experiències